SFYNA23: DE CASES

Gepost:
9.12.2023
Locatie:
Heading
Door:
SFYN NL

We blikken terug op een geweldige editie van de academie waarin 25 individuen een hechte vriendengroep zijn geworden, iedereen persoonlijk én professioneel is gegroeid, en er een hoop nieuwe energie is gekweekt om samen te werken aan een beter voedselsysteem. Gedurende de academie zijn de deelnemers aan de slag gegaan voor 5 verschillende opdrachtgevers. Door workshops, lezingen, excursies en samenwerking zijn hier 5 producten uitgekomen. In deze blogpost lees je alles over de cases en de geleverde eindresultaten!


Heb je een vraag aan de deelnemers? Klik op hun namen voor hun LinkedInprofielen.

Heb je/heeft jouw bedrijf een opdracht/case voor de academie? Neem contact op met info@sfyn.nl.

NIJSEN COMPANY

Voedselverspilling is één van de grootste uitdagingen van deze tijd. De opdracht van Nijsen Company voor deelnemers Sterre, Jelmen, Ilse, Samantha, Maarten en Isabelle luidde dan ook om op een laagdrempelige manier het verhaal van voedselverspilling en hergebruik in de voedselketen over te brengen aan de consument. Het concept KLIEK werd geboren: een ervaringsdiner met als doel bewustwording en interactie met eten dat anders weggegooid zou worden. Check hun instagram @kliek.diner voor filmpjes en foto’s van de try-out. Ben jij erbij de volgende keer?

Beeld: Tess Janssen

BURG GROUP AZIJN

Azijn is gezond en natuurlijk, maar dit is niet bij iedereen bekend. Hoe kan azijn weer sexy worden gemaakt voor jongeren? Max, Margot, Luc, Gaby en Marijn ontwikkelden voor opdrachtgever Burg GroupWilde Azijn’: een overheerlijke, lokaal geproduceerde azijn met duurzaamheid als kernwaarde. Het concept: via een azijnabonnement krijg je iedere maand een speciale azijn in de brievenbus. Kweepeerazijn, vlierbloesemazijn of natuurwijnazijn: gemaakt van reststromen, dus ook nog eens goed tegen voedselverspilling. Vol smaak en mét een verhaal om de jongere meer azijn te laten gebruiken.

BIONEDERLAND

Laurens, Bente, Tessa en Willeke beten zich voor BioNederland vast in de vraag hoe mensen die af en toe biologisch kopen aan te zetten tot meer biologische consumptie. Het wordt je niet makkelijk gemaakt als consument: Je staat voor het schap - maar wat kies je? Wat is de beste keuze voor jou? Voor je kinderen? Voor het klimaat? Voor de dieren? De groep kwam met een brandingsstrategie met een o.a. focus op het belang van een gezonde bodem en het idee om ‘De week van Biologisch’ te organiseren.

TNO

SFYNA deelnemers Jan, Lisa, Manon, Pim en Arlette kregen van TNO de vraag waarom Nederlandse boeren wel/niet voor digitale technologie kiezen op hun boerenbedrijf. Het resultaat: een kwalitatief onderzoek bij verschillende boeren. De kenmerken en beweegredenen van 3 archetypes boer zijn in kaart gebracht en aangeleverd aan TNO.

Beeld: Kester Scholten
Download PDF

Sep 12, 2023 5:09 PM